1. dan Let proti Omanu
Polet proti Omanu. Prihod v Muscat pozno zvečer oz. zgodaj zjutraj naslednji dan. Nastanitev v hotelu.
2. dan Muscat in Wadi Shab

Raziskovanje Wadi Shaba.
V Muscatu si v prebujajočem jutru privoščimo arabsko kavo s kardamonom in čaj. Nato prevzamemo džipe, se oskrbimo z zalogami hrane in začnemo pustolovščino.
Južno od prestolnice leži čudovit kanjon Wadi Shab vklesan med morje in Hajarske gore. Med strmimi stenami in nasadi datljevih palm se skrivajo turkizne lagune s toplo vodo. Plavamo v tolmunih in uživamo v čudoviti naravi.
Prvo noč v šotorih prespimo na divji plaži Indijskega oceana.
3. dan Wadi Tiwi, Sur in puščava Wahiba
Slikoviti kanjon Tiwi je večji od Shaba in vodi globoko v notranjost gora. Strma v hrib vklesana cesta je za nas prvi ogrevalni izziv terenske vožnje. Male vasice, reka in palme so kontrast mogočnim zlatorumenim stenam kanjona. Prijatelj Jaber nas pelje med nasadi palm in starodavnim namakalnim sistemom do skrivnih tolmunov.
Ob obali nato nadaljujemo pot mimo Sura naprej proti jugu. Peljemo se mimo številnih ribiških vasi, kjer so v morju zasidrane številne lesene jadrnice imenovane dhow. Z njimi si je v starih časih sultanat utrl plovno pot vse do Zanzibarja, pri tem porazil Portugalce in začel veliko trgovino z začimbami in sužnji.
Popoldne prispemo do zlatorumene puščave Wahiba. Od tu naprej se za nas začnejo odkrivati vsi odtenki omanske narave in divjine. Spustimo zrak v gumah terenskih vozil in se odpravimo v notranjost puščave in prespimo na sipinah.
Ob tabornem ognju se nam pridružijo naši stari beduinski prijatelji.
4. dan Prečenje Wahibe in Khaluf – Bela puščava
Danes prečimo puščavo Wahiba. Pred nami je 200 km vožnje po delno vidni poti ob in skozi sipine. V današnji ogrevalni etapi za terensko vožnjo se dobro spoznamo s džipi in puščavskim peskom. Vožnja ni nevarna, se pa lahko na začetku kaj hitro zakoplješ v pesek ali pa izgubiš sredi labirinta sipin in peska. In ravno zato nas spremlja beduinski vodnik s svojim džipom, ki nam kaže pot in nam po potrebi pomaga ven iz peska. Prav tako nas pelje k sebi domov in tako na edinstven način pridemo v stik z lokalnimi prebivalci puščave – beduini.
Vrhunec dneva je trenutek, ko obstanemo na vrhu rumenih sipin in se pred nami pokaže Indijski ocean.
Dan zaključimo 200 km južno od Wahibe v Beli puščavi. Pokrajina belih sipin se zliva skupaj z Arabskim morjem in ponuja neskončne divje peščene plaže. Vrhunec romantike je spanje ob tabornem ognju pod zvezdnatim nebom in opojno dišeči vonj kadila ‘frankincense’, katerega koščke počasi dodajamo razbeljeni žerjavici.
5. dan Bela puščava, želve in Indijski ocean
Sončni vzhod na belih sipinah je ena bolj fotogeničnih točk Omana. Jutranje ure namenimo hoji po okoliških sipinah in plavanju v toplem morju. Od tu naprej je pred nami praktično 1000 km divjih plaž Indijskega oceana, ki se razprostirajo do subtropskega mesta Salalah. Napredujemo naprej na skrajni jug. Ta povezovalni dan nas pelje bližje Rub Al Khaliju.
6. dan Indijski ocean – puščava Rub Al Khali oz. Empty Quarter
Naše aktivno potovanje se počasi spreminja v ekspedicijo. Naš kurz je jugovzhod, kjer se v smeri proti Savdiji začne ena najbolj legendarnih in odmaknjenih puščav na svetu. Empty Quarter oz. Rub Al Khali je največja peščena puščava na svetu (precej večja kot Francija). Lahko bi ji rekli tudi ocean peska. Leži na ogromnem območju Arabije v Omanu, Savdski Arabiji in Združenih Arabskih Emiratih. Le redki so jo prečili. Legendarni raziskovalec Wilfred Thesiger je o prečenju Rub Al Khalija napisal knjigo ‘Arabian Sands’, ki je dandanes ‘Sveti Gral’ vsakega puščavskega popotnika.
Nekje sredi dneva zapustimo puščavsko cesto, ki povezuje Muscat s Salalo in se odpravimo v divjino.
Od tu naprej se začnejo neslutene lepote puščavske divjine.
7. in 8. dan Puščava Rub Al Khali oz. Empty Quarter
V Rub Al Khali se podamo z visoko zmogljivimi terenskimi vozili. Ponavadi Nissan Patrol ali Toyota Landcruiser. Gremo po Lukovih stopinjah z GPS-om, kompasom in našim zanesljivim beduinskim vodnikom.
V omanskem delu Empty Quarterja so nanizane neskončne sipine, visoke lahko tudi več kot 300 m in dolge po nekaj kilometrov. Iz zraka zgledajo kot neskončen labirint. Pokrajina je skoraj nezemeljsko lepa. Počasi in previdno si utiramo pot na skrajni JV Omana, čisto blizu meje s Savdijo. Čim več se ustavljamo, peš osvajamo vrhove in z džipi iščemo prehode. Rub al Khali prejme letno manj padavin kot Dolina Smrti v ZDA. Je ena najbolj sušnih pokrajin na svetu in tudi zavoljo tega tako izjemna, divja in odmaknjena. Pravi prostor za pustolovce in ljubitelje narave.
Ne glede na skrajno divjino in odmaknjenost imamo s seboj kar nekaj ugodja in udobja. Dan začnemo z granolo, omleto z avokadom ali pa svežo solato iz tropskega sadja. Številne fotografske postanke nadgradimo s kavo (imamo tudi specialty kofi in aeropress :)) in arabskim čajem, večeri ob tabornem ognju, kuhanje in peka kruha, pa so sploh eden lepših delov dneva.
Del opreme poleg lopat, rezervnih gum, zemljevidov, pa je tudi naš prenosni tuš.
9. dan Rub Al Khali – skrajni jug in najvišje sipine
Četrti dan puščave globoko v divjini postajajo sipine vedno bolj rdeče. Z nekaj sreče srečamo napol divje kamele. V preteklosti so tukaj nekaj mesecev na leto s kameljim mlekom preživeli le beduini plemena Rashid.
10. dan Jug Omana – Ubar – Nizwa
Še dve uri jutranjega off-roada in obisk kamel, nato pa se po slabem makedamu približujemo oazi, kjer naj bi se nekoč nahajal starodavni Ubar. Ubar, imenovan tudi puščavska Atlantida, naj bi bil legendarna postojanka karavan, ki so prenašale kadilo ‘Francincense’, nekoč vredno več kot zlato. Eno najbogatejših mest svojega časa, naj bi bilo zakopano globoko v puščavskem pesku.
Dolga povezovalna tura po puščavski avtocesti, ki nas pripelje nazaj na sever, v staro prestolnico Nizwo. Nizwa je pot v preteklost. Še v letih po drugi svetovni vojni je bila povsem nedostopna tujcem oz. nevernikom in v trdnem primežu lokalnega Imama. Ogledamo si staro notranjost mesta s slikovitimi tržnicami in trdnjavo, predvsem pa je Nizwa mesto, kjer res začutiš pravi arabski utrip Omana, prežet s ponosom nekdanjih ponosnih prebivalcev puščave.
11. dan Nizwa – Jebel Shams – Grand canyon (Wadi Ghul) – grad Jabrin – Nizwa

Pogled proti vrhu Jebel Shamsa, spodaj pa Veliki kanjon Arabije, Wadi Ghul.
Premik iz puščave v Hajarske gore je popolni kontrast pokrajin in barv. Današnji cilj je Jebel Shams, pogorje, ki postreže z najvišjo goro Omana (Shams, 3009 m) in dih jemajočim Wadi Ghulom, ‘Velikim kanjonom Arabije’. Prehodimo vršni del Jebel Shamsa s pogledom na sam vrh na 3009 m.
Popoldne se vračamo v Nizwo mimo Jabrina, najlepšega gradu Omana, ki paše tudi v UNESCO-vo svetovno dediščino.
12. dan Nizwa – Misfad Al Abreyeen – Bilad Sayt – Muscat

Skrita in slikovita starodavna vas Bilad Sayt.
Za zaključek naše pustolovščine v Omanu si pogledamo še najlepše znamenitosti na severu države. Starodavna vas Misfad Al Abreydeen je zgrajena iz blata. Vklesana je v hrib in obdana z rajskimi palmovi vrtovi, kjer rastejo tudi mangovci, papaja in diši po jasminu. Tukaj lahko občudujemo ‘faladž’, starodavni omanski sistem namakanja, umeščen tudi v UNESCO kulturno dediščino.
Od tu gremo po kolovozih čez zahodne Hajarske gore v kanjon Wadi Bani Awf, kjer obiščemo še drugi biser gora – starodavno vas Bilad Sayt, slikovito umeščeno v gorski amfiteater in obdano z nasadi palm.
In končno nas džipi pripeljejo nazaj v Muscat, kjer se v popoldanskem soncu blešči velika mošeja sultana Qaboosa. Impresivna zgradba je narejena iz najboljšega indijskega peščenjaka in se ponaša z drugo največjo perzijsko preprogo na svetu.
Muscat je bil stoletja eno najpomembnejših pristanišč Arabije in skozi njega je šla trgovina z začimbami, zahodno-afriškimi sužnji in kadilom ‘Francinsense’, nekoč vrednim več kot samo zlato. Stik s preteklostjo je najlepše viden na pokriti tržnici v Mutrahu, starem delu mesta. Sprehodimo se med prodajalci dišav in kadil in opazujemo lokalni vrvež v vedno prisotnem kontrastu ‘belega in črnega’; moški v elegantnih belih galabijah in lepotice z vranje črnimi očmi, skrite za prosojnimi tančicami …
Pozno ponoči vrnemo terenska vozila in poletimo proti domovini.
13. dan Povratek v domovino
Prihod nazaj v Slovenijo.