Oman – potovanje z džipi

Glavne značilnosti potovanja

  • Oman je slikovita in varna država na Arabskem polotoku z neverjetno lepo pokrajino, z obilico sonca in pristno ohranjeno beduinsko kulturo.
  • Vrhunec potovanja je ekspedicija v puščavo Empty Quarter oz. Rub Al Khali. Kot edina agencija v Sloveniji gremo v Omanu ekskluzivno z džipi v divjino največje peščene puščave na svetu. Vozimo sami odlična terenska vozila in kampiramo, pri čemer TrekTrek organizira kamping opremo (debele podloge za spanje, odlični šotori, kuhinjska oprema itd.).
  • Preden si preberete program si poglejte fotogalerijo.
  • Kopanje in hoja v kanjonih Wadi Shab in Wadi Bani Khalid.
  • Ogrevalna puščavska tura čez zlatorumene sipine Wahibe. To je že prvih 200 km off-roada, kjer se navadimo na terensko vožnjo po pesku.
  • Obisk Bele puščave (Khaluf), katere sipine sežejo čisto do Indijskega oceana.
  • Kampiranje na divjih plažah in kopanje v morju.
  • Z džipom in peš po gorskem masivu Jebel Shams in obisk Wadi Ghula, imenovanega tudi ‘Grand canyon’ Arabije.
  • Ogled Nizwe, stare prestolnice Omana in čarobnega gradu Jabrin.
  • Druženje z beduini in noči ob tabornem ognju.
  • Obisk starih arabskih bazarjev, kjer diši po eksotičnih kadilih.
  • Poskrbimo za super hrano na poti. Jajčka z avokadom, sadne solate in granola/poridž z mandljevim mlekom za zajtrk. Sveža zelenjava in sadje, rižote, testenine in kvinoje. Pa meso in ribe na žaru plus čaji in kave na tabornem ognju :). S seboj imamo seveda tudi zadostne količine pitne ustekleničene vode.
  • Natančno izdelani protokoli varnosti v divjini. Poleg zmogljivih vozil imamo s sabo v divjini lokalnega puščavskega eksperta-vodnika z dodatnim džipom, nato set satelitskih telefonov in GPS naprave ter posebno puščavsko opremo za zahtevno vožnjo v pesku (posebne vlečne vrvi, deflatorji, ‘recovery board za pesek’, lopata itd.).
  • Družinam prijazno potovanje.
Sprehod po neskončnih sipinah puščave Rub Al Khali. Sprehod po neskončnih sipinah puščave Rub Al Khali.
Termini potovanja
  • 24. dec 2024 - 6. jan 2025 Odhod potrjen. Skupina je polna. Odprta čakalna lista.
  • Imamo rezervirane skupinske letalske karte iz Ljubljane po odlični ceni 490€.
Trajanje
14 dni

Cena
1840 EUR + letalska karta

Vodnik
Anže Prinčič


Program po dnevih

1. danLet v Oman
2. danPrihod v Muscat - počitek in priprave na ekspedicijo
3. danWadi Shab
4. danWadi Bani Khalid in puščava Wahiba
5. danPrečenje Wahibe in naprej v Belo puščavo
6. danBela puščava in Indijski Ocean
7. danIndijski ocean - začetek puščave Rub Al Khali oz. Empty Quarter
8. danEkspedicija - Off-road vožnja skozi Rub Al Khali
9. danEkspedicija - Rub Al Khali
10. danEkspedicija - Rub Al Khali
11. danJutranji off-road nato po puščavski avtocesti v Nizwo
12. danNizwa - Jebel Shams - Grand Canyon (Wadi Ghul) - grad Jabrin - Nizwa
13. danNizwa - Muscat
14. danPovratek v domovino

Podroben program potovanja

1. dan Let proti Omanu


2. dan Prihod v Muscat

Prihod v Muscat v zgodnjih jutranjih urah. V prebujajočem jutru si privoščimo arabsko kavo s kardamonom in čaj. Nato je dan namenjen počitku in pripravam na ekspedicijo. Muscat je bil stoletja eno najpomembnejših pristanišč Arabije in skozi njega je šla trgovina z začimbami, zahodno-afriškimi sužnji in  kadilom ‘Francinsense’, nekoč vrednim več kot samo zlato.


3. dan Wadi Shab

potovanje Oman - Wadi Shab

Raziskovanje Wadi Shaba.

Južno od prestolnice leži čudovit kanjon Wadi Shab vklesan med morje in Hajarske gore. Med strmimi stenami in nasadi datljevih palm se skrivajo turkizne lagune s toplo vodo. Plavamo v tolmunih in uživamo v čudoviti naravi.

Prvo noč v šotorih prespimo na divji plaži Indijskega oceana.


4. dan Wadi Bani Khalid in puščava Wahiba

potovanje oman - puščava

Beduinski jezdec kamele v puščavi Wahiba.

Ob obali nato nadaljujemo pot proti jugu. Peljemo se mimo številnih ribiških vasi, kjer so v morju zasidrane številne lesene jadrnice imenovane dhow. Z njimi si je v starih časih sultanat utrl plovno pot vse do Zanzibarja, pri tem porazil Portugalce in začel veliko trgovino z začimbami in sužnji.

Wadi Bani Khalid je zelena dolina čudovitih naravnih tolmunov s toplo vodo. Kontrast našega bivanja v puščavi ne bi mogel biti lepši, kot dnevni skok v toplo vodo, ki za beduine upodablja že skorajda rajske vrtove.

Popoldne prispemo do zlatorumene puščave Wahiba. Od tu naprej se za nas začnejo odkrivati vsi odtenki omanske narave in divjine. Spustimo zrak v gumah terenskih vozil in se odpravimo v notranjost puščave in prespimo na sipinah.

Ob tabornem ognju se nam pridružijo naši stari beduinski prijatelji.


5. dan Prečenje Wahibe in Khaluf – Bela puščava

Khaluf, Bela puščava.

Jutranji sprehod po sipinah Bele puščave.

Danes prečimo puščavo Wahiba. Pred nami je 200 km vožnje po delno vidni poti ob in skozi sipine. V današnji ogrevalni etapi za terensko vožnjo se dobro spoznamo s džipi in puščavskim peskom. Vožnja ni nevarna, se pa lahko na začetku kaj hitro zakoplješ v pesek ali pa izgubiš sredi labirinta sipin in peska. In ravno zato nas spremlja beduinski vodnik s svojim džipom, ki nam kaže pot in nam po potrebi pomaga ven iz peska. Prav tako nas pelje k sebi domov in tako na edinstven način pridemo v stik z lokalnimi prebivalci puščave – beduini.

Vrhunec dneva je trenutek, ko obstanemo na vrhu rumenih sipin in se pred nami pokaže Indijski ocean.

Dan zaključimo 200 km južno od Wahibe v Beli puščavi. Pokrajina belih sipin se zliva skupaj z Arabskim morjem in ponuja neskončne divje peščene plaže. Vrhunec romantike je spanje ob tabornem ognju pod zvezdnatim nebom in opojno dišeči vonj kadila ‘frankincense’, katerega koščke počasi dodajamo razbeljeni žerjavici.


6. dan Bela puščava in Indijski ocean

Oman, Indijski ocean.

Stik puščavskega sveta z Arabskim morjem.

Sončni vzhod na belih sipinah je ena bolj fotogeničnih točk Omana. Jutranje ure namenimo hoji po okoliških sipinah in plavanju v toplem morju. Od tu naprej je pred nami praktično 1000 km divjih plaž Indijskega oceana, ki se razprostirajo do subtropskega mesta Salalah. Napredujemo naprej na skrajni jug. Ta povezovalni dan nas pelje bližje Rub Al Khaliju.


7. dan Indijski ocean – puščava Rub Al Khali oz. Empty Quarter

potovanje Oman, Rub Al Khali

Nepredstavljive razsežnosti puščave Rub Al Khali, ki se razteza čez celoten arabski polotok.

Naše aktivno potovanje se počasi spreminja v ekspedicijo. Naš kurz je jugovzhod, kjer se v smeri proti Savdiji začne ena najbolj legendarnih in odmaknjenih puščav na svetu. Empty Quarter oz. Rub Al Khali je največja peščena puščava na svetu (precej večja kot Francija). Lahko bi ji rekli tudi ocean peska. Leži na ogromnem območju Arabije v Omanu, Savdski Arabiji in Združenih Arabskih Emiratih. Le redki so jo prečili. Legendarni raziskovalec Wilfred Thesiger je o prečenju Rub Al Khalija napisal knjigo ‘Arabian Sands’, ki je dandanes ‘Sveti Gral’ vsakega puščavskega popotnika.

Nekje sredi dneva zapustimo puščavsko cesto, ki povezuje Muscat s Salalo in se odpravimo v divjino.

Od tu naprej se začnejo neslutene lepote puščavske divjine.


8. in 9. dan Puščava Rub Al Khali oz. Empty Quarter

Treking Oman

V puščavi Rub Al Khali, med 300m ali več visokimi sipinami, terenska vozila Toyota Land Cruiser vozimo sami.

V Rub Al Khali se podamo z visoko zmogljivimi terenskimi vozili. Gremo po Lukovih stopinjah z GPS-om, kompasom in našim zanesljivim beduinskim vodnikom.

V omanskem delu Empty Quarterja so nanizane neskončne sipine, visoke lahko tudi več kot 300 m in dolge po nekaj kilometrov. Iz zraka zgledajo kot neskončen labirint. Pokrajina je skoraj nezemeljsko lepa. Počasi in previdno si utiramo pot na skrajni JV Omana, čisto blizu meje s Savdijo. Čim več se ustavljamo, peš osvajamo vrhove in z džipi iščemo prehode. Rub al Khali prejme letno manj padavin kot Dolina Smrti v ZDA. Je ena najbolj sušnih pokrajin na svetu in tudi zavoljo tega tako izjemna, divja in odmaknjena. Pravi prostor za pustolovce in ljubitelje narave.

Ne glede na skrajno divjino in odmaknjenost imamo s seboj kar nekaj ugodja in udobja. Dan začnemo z granolo, omleto z avokadom ali pa svežo solato iz tropskega sadja. Številne fotografske postanke nadgradimo s kavo (imamo tudi specialty kofi in aeropress :)) in arabskim čajem, večeri ob tabornem ognju, kuhanje in peka kruha, pa so sploh eden lepših delov dneva.

Del opreme poleg lopat, rezervnih gum, zemljevidov, pa je tudi naš prenosni tuš.


10. dan Rub Al Khali – skrajni jug in najvišje sipine

Avanturistično potovanje

Tek na vrh sipine v puščavi Rub Al Khali.

Četrti dan puščave globoko v divjini postajajo sipine vedno bolj rdeče. Z nekaj sreče srečamo napol divje kamele. V preteklosti so tukaj nekaj mesecev na leto s kameljim mlekom preživeli le beduini plemena Rashid.


11. dan Jug Omana – Ubar – Nizwa

Še dve uri jutranjega off-roada in obisk kamel, nato pa se po slabem makedamu približujemo oazi, kjer naj bi se nekoč nahajal starodavni Ubar. Ubar, imenovan tudi puščavska Atlantida, naj bi bil legendarna postojanka karavan, ki so prenašale kadilo ‘Francincense’, nekoč vredno več kot zlato. Eno najbogatejših mest svojega časa, naj bi bilo zakopano globoko v puščavskem pesku.

Dolga povezovalna tura po puščavski avtocesti, ki nas pripelje nazaj na sever, v staro prestolnico Nizwo. Nizwa je pot v preteklost. Še v letih po drugi svetovni vojni je bila povsem nedostopna tujcem oz. nevernikom in v trdnem primežu lokalnega Imama. Ogledamo si staro notranjost mesta s slikovitimi tržnicami in trdnjavo, predvsem pa je Nizwa mesto, kjer res začutiš pravi arabski utrip Omana, prežet s ponosom nekdanjih ponosnih prebivalcev puščave.


12. dan Nizwa – Jebel Shams – Grand canyon (Wadi Ghul) – grad Jabrin – Nizwa

potovanje oman, hajarsko gorovje

Pogled proti vrhu Jebel Shamsa, spodaj pa Veliki kanjon Arabije, Wadi Ghul.

Premik iz puščave v Hajarske gore je popolni kontrast pokrajin in barv. Današnji cilj je Jebel Shams, pogorje, ki postreže z najvišjo goro Omana (Shams, 3009 m) in dih jemajočim Wadi Ghulom, ‘Velikim kanjonom Arabije’. Prehodimo vršni del Jebel Shamsa s pogledom na sam vrh na 3009 m.

Popoldne se vračamo v Nizwo mimo Jabrina, najlepšega gradu Omana, ki paše tudi v UNESCO-vo svetovno dediščino.


13. dan Nizwa – Muscat

Dopoldan si vzamemo čas za individualno raziskovanje Nizwe. Kdor želi se lahko z vodnikom odpravi na krajši izlet do starodavne vasi Misfad Al Abreydeen, ki je zgrajena iz blata. Vklesana je v hrib in obdana z rajskimi palmovi vrtovi, kjer rastejo tudi mangovci, papaja in diši po jasminu. Tukaj lahko občudujemo ‘faladž’, starodavni omanski sistem namakanja, umeščen tudi v UNESCO kulturno dediščino.

Nato pa se odpravimo nazaj proti Muscatu, kjer se v popoldanskem soncu blešči velika mošeja sultana Qaboosa. Impresivna zgradba je narejena iz najboljšega indijskega peščenjaka in se ponaša z drugo največjo perzijsko preprogo na svetu.

Potovanje zaključimo z večerjo v Muscatu, nato vrnemo terenska vozila in se poslovimo od Omana.


14. dan Povratek v domovino

Prihod nazaj v Slovenijo.


Utrinki s potovanja


Sem (priznam) razvajena backpackerka in najraje potujem v lastni režiji, a vendar sem se zaradi drugačnega programa tokrat odločila potovati organizirano…
Andreja Turk
O-man, O-man. Minilo je 5 dni od povratka v Slovenijo, a me misli še vedno večkrat dnevno odpeljejo nazaj v to čudovito deželo. Težko je na kratko povzeti vse vtise, doživetja in lepote države. A ravno to je čar Omana, katerega preprosto moraš doživeti. Sem (priznam) razvajena backpackerka in najraje potujem v lastni režiji, a vendar sem se zaradi drugačnega programa tokrat odločila potovati organizirano, pod okriljem agencije. In ja, iskrena bom, imela sem kar nekaj pomislekov, od tega kakšni so preostali popotniki, kakšno bo vodenje, kaj in kolikokrat bomo jedli, ali bo prostor in čas zame,… pa vendar so se že prvi dan razblinili vsi pomisleki. Potovanje so dodatno popestrili sopotniki in vodniki z ogromno dobre volje, pozitivne energije, smeha, pristnosti, hudomušnosti, nagajivosti in še bi lahko naštevala. Skupaj smo doživeli ogromno dogodivščin, delili zgodbe in debatirali o zanimivih temah (npr. sedaj tudi moški vedo vse in še več o menstrualnih skodelicah) :). O vseh naših prigodah bi lahko posneli komedijo leta z naslovom »1001 dogodivščina Omana«, ki doživi svoj vrhunec s prizorom v katerem Luka kot oryx teče za svoje življenje navzgor po skalah z rolico toaletnega papirja v roki - pravi filmski material za Oskarja :D. Največkrat pa me je navdušila prečudovita, prvinska in nedotaknjena narava Omana ter njegova popolna mirnost - stran od vsakdanjega ritma in kaosa zahodnega sveta. Jutranja meditacija na vrhu sipin še pred sončnim vzhodom, ko je najglasnejši zvok, ki ga slišiš lastno dihanje in ko se zaveš kako majhen si, ko postaneš eno z naravo. Oh, in kdo bi lahko pozabil na kramljanje s sopotniki ob večernem tabornem ognju sredi puščavskih sipin, ležanje na vročih puščavskih tleh s pogledom na številne zvezde in utrinke. Preprosto magično in nepozabno. Shukraan VSAKEMU posebej za vse kar smo skupaj doživeli in upam, da se kmalu ponovno srečamo.
Torej, če povzamem na kratko moje vtise o Omanu s TrekTrek-om: Osupljiva država, s prijaznimi ljudmi, čudovito naravo, prelepo arhitekturo in neverjetno hrano. Prečenje puščave je bila dogodivščina, ki je nebom nikoli pozabila! Potovanje so popestrili sopotniki in seveda vodnik, ki je poln energije in vedno dobre volje.
Ana M.
Čudovita dežela z lepimi plažami, neverjetnimi wadiji, veličastnimi kanjoni, skalnatimi gorami, čudovitimi peščenimi sipinami in pisanimi tržnicami. Oman je znan po izjemno mirni zgodovini, čeprav je geografsko lociran v regiji, ki je doživela veliko konfliktov. Ves čas sem se počutila popolnoma varno in brez obotavljanja bi se sama ponoči sprehajala po slabo osvetljenem območju. Vsak domačin s katerim sem komunicirala, je bil spoštljiv, prijazen in zelo sproščen. Verjetno prva stvar, ki me je pritegnila je velikodušnost in gostoljubnost prebivalcev te dežele. Nasmehi skoraj nikoli ne zapustijo njihovih obrazov, njihove prijazne duše pa vabijo ljudi, da uživajo v njihovi hrani, svežem sadju, okusnih datljih in kadilu frankincense. Na poti v Muscat z letališča sem opazovala kako je vse presenetljivo novo. Videla sem, da se Oman hitro spreminja. Glinene stavbe in stare soseske bodo spremenili v betonske zgradbe in nakupovalna središča. Čez 10 let bo zanimivo spet obiskati ta kraj. Imajo veliko wadijev, ki jih je mogoče raziskati. Mi smo se kopali v Wadi Shabu in Wadi Bani Khalidu. Prijetno je bilo hoditi po dolinah in v vročih dneh plavati v hladni vodi. Wadi Shab mi je bil najljubši, saj ima skrivno jamo z notranjim slapom, do katerega je mogoče priti le s plavanjem skozi ozko vrzel v skalah. To zagotovo ni za nekoga, ki je klavstrofobičen. V mestih po vsej državi so zgodovinske utrdbe in gradovi za raziskovanje. Grad Jibreen tik pred Nizwo je bil moj najljubši, saj se lahko po njem prosto sprehajaš in raziskuješ labirint sob in skritih kotičkov. V mestih je bilo precej prometa, še posebej zvečer, sicer pa je bila vožnja džipov zelo enostavna. Mimogrede, v večjih mestih so na glavnih avtocestah povsod fiksne kamere za nadzor hitrosti — toliko jih v življenju še nisem videla. Vožnja po puščavi pa je bila nekaj povsem drugega. Sprva me je bilo nekoliko strah, saj še nikoli nisem vozila avta z avtomatskih menjalnikom in nasploh tako velik in zmogljiv avto. Vendar s pomočjo navodil vodnika Anžeta sem se hitro znajdla, se sprostila in uživala v vožnji po puščavi. Vmes je bilo kar nekaj stresnih situacij, vendar sem se ogromno naučila in postala boljša voznica. Dosežek se mi zdi tudi, da se nikoli nisem zakopala v pesku ;). Sedaj me verjetno ne bo strah voziti po različnih terenih in po snegu. Moram priznati, da sem se kar malo zaljubila v Nissan Patrol V8, katerega sem imela priložnost voziti 12 dni. Skupina je bila odlična! Ker nas je bilo samo 9 udeležencev smo se lahko med sabo vsi bolje spoznali in povezali. Bili smo vseh različnih starosti, kar je naredilo skupino še toliko bolj zanimivo. Skupaj smo kuhali večerje in ob jutranjih žarkih pripravljali zajtrke. Super smo se ujeli med sabo in izvrstno sodelovali. V puščavi kjer je izginil signal in ves hrup, so se pod najlepšim zvezdnatim nebom sklepala nova prijateljstva. Torej, če povzamem na kratko moje vtise o Omanu s TrekTrek: Osupljiva država, s prijaznimi ljudmi, čudovito naravo, prelepo arhitekturo (v Muškatu je vse belo!) in neverjetno hrano. Prečenje puščave je bila dogodivščina, ki je nebom nikoli pozabila! Potovanje so popestrili sopotniki in seveda vodnik, ki je poln energije in vedno dobre volje.
Jaz sem uživala kot že nekaj časa ne. Se mi ni prav nič mudilo domov in bi z veseljem še par dni ostala :D
Tanja K.
Potovanje v Oman mi je bilo pisano na kožo. Sprehodi po Muskatu in Nizwi, kopanje v kanjonih, ogled gradu Jabrin, hike v Hajarskih gorah...it really does make you fall in love with Arab world :) Spanje v šotorih na plaži in v puščavah te odklopi od vsakdanjega hitrega tempa življenja, off-road po in med sipinami pa te za en teden spremeni v "profi" voznika relija Dakar. Če pa temu dodamo še super ekipo z Anžetom na čelu, pridemo do enega res super doživetja in nepozabnega praznovanja novega leta. Hvala za top program, organizacijo in vsa prijetna presenečenja tekom potovanja. Na lestvici od 1-10 od mene dobite 12. Težko se je bilo vrniti nazaj v mrzlo in megleno Ljubljano :) Imela sem precej visoka pričakovanja po tem, ko sem bila z vami v Nepalu (kjer je bilo res super), ampak ste jih uspeli še preseči. Torej obe potovanji kotirata zelo visoko na moji "lestvici". Grem zagotovo še kam z vami :)

Info

Vabljeni k ogledu videa iz naše zadnje ekspedicije v puščavi Rub Al Khali:

 

Zakaj z nami?

  • Specialisti za Oman in puščavska potovanja z odličnim poznavanjem arabske kulture, zgodovine in politike.
  • V Omanu gremo kot edini organizator v edinstveno in odmaknjeno puščavo Rub Al Khali – Empty Quarter, ki je eden najlepših koncev na planetu.
  • Pionirji ekspedicij v libijski, alžirski in omanski puščavi z odličnimi in izkušenimi vodniki.
  • 30 let taborniških izkušenj in življenja v divjini.
  • Priskrbimo kamping opremo, od udobnih šotorov (180 cm širine), mehke podloge za spanje, kuhinjska oprema, gorilniki itd.
  • Najemamo najboljše terenske avtomobile pri zanesljivem lokalnem partnerju in imamo posebno avtomobilsko zavarovanje za off-road, ki ga pri običajnem rent-a-caru ne dobiš.
  • Skrbno izdelani protokoli varnosti; imamo set  satelitskih telefonov, GPS naprave, topografski zemljevidi, prav tako pa v puščavi  tudi dodatni džip z beduinskim ekspertom – vodnikom, ki je tudi mehanik.
  • Dodatna oprema za off-road in varno vožnjo po divjini: posebne vlečne vrvi in ‘recovery boards’ za spravit džip ven iz peska. Lopata, gasilni aparat, deflatorji, rezervni tanki za bencin, reflektorji.
  • Ker poznamo vse, kar potrebujete za preživetje v puščavskem svetu.

Tip potovanja

ikona

Potovanje po Omanu je zasnovano kot udobna ekspedicija. Pri našem zanesljivem partnerju najamemo kvalitetna terenska vozila, ki jih vozimo sami. Večino časa spimo v šotorih in si kuhamo sami.

V našem skladišču v Omanu imamo šotore in ostalo kamping opremo plus kuhinjske pripomočke, tako da za kampiranje potrebujete le spalno vrečo. V Muscatu, se v mednarodnih supermarketih oskrbimo s prvovrstno hrano, od ‘organic’ riža, muslijev, testenin, kvinoje,  pa do široke palete sadja in zelenjave. Dan ponavadi začnemo s sveže skuhano kavo in arabskim čajem, musliji ali granolo s tropskim sadjem in mandljevim mlekom, jajčka z avokadom in sirom itd. Za kosila si naredimo testeninske solate, rižote, sendviče, za večerjo pa kombinacijo vegi in mesnih dobrot.

Vsekakor je dobro poskrbljeno tako za vegetarijance kot tiste, ki radi pojejo tudi kakšen dober kos mesa. Namreč, naši beduinski vodniki so mojstri žara, s svežim mesom pa se bomo lahko oskrbovali sproti.

Potovanje je primerno za vse, ki radi aktivno raziskujete svet, ste prilagodljivi in vas ne moti spanje v šotoru. Lastno vozilo nam da kar precej udobja, tako da za to puščavsko pustolovščino ne potrebujete posebne kondicije. Seveda pa bo možno vsak dan tudi kar nekaj hoditi, od izletov v wadije (kanjone) do trekinga in pohodništva v puščavi (neobvezno v popoldanskih urah). Puščava Rub Al Khali oz. Empty Quarter je tudi pravi raj za fotografe.

Ne glede na to, da bomo vmes vozili tudi po čisto pravi divjini, je to potovanje primerno tudi za družine z otroki (nekje od 6 let naprej).

Kampe si bomo postavljali sproti in večere preživljali ob tabornem ognju. Vedno imamo zadostne zaloge vode in celo prenosni tuš z dovolj zasebnosti, za tiste, ki brez tega absolutno ne morejo oz. tukaj damo prednost predvsem predstavnicam nežnejšega spola.

Radi bi poudarili, da so največji čar Omana prav lepote neokrnjene narave, ki jo dandanes vedno težje najdemo. Džip in šotor nam ponudita popolno svobodo pri raziskovanju tega dela Arabskega polotoka, od visokih Hajarskih gora in globokih kanjonov napolnjenih s toplo turkizno vodo, do zelenih oaz in neskončnih plaž Indijskega oceana. Prav tako, pa obiščemo glavne kulturne znamenitosti dežele in imamo pristni stik z domačini.

Vrhunec potovanja je vsekakor odmaknjena, a neskončno lepa in precej nedostopna puščava Rub Al Khali oz. Empty Quarter. Le ta je tudi naš glavni cilj. Kar nekaj kilometrov bomo naredili tudi terenske vožnje (off-road), ki je ponavadi za večino udeležencev glavna poslastica. Vozimo počasi v konvoju, poleg tega imamo s sabo izkušenega beduina, ki nam lahko kadarkoli pomaga pri premagovanju tehnično bolj zahtevnih odsekov (beri: sipine in globok pesek). Kar se tiče varnosti bi izpostavili naše odlično poznavanja območja, GPS trase, dvojni komplet GPS naprav, satelitski telefon, vožnjo v konvoju in ostale ekspedicijske veščine za varno in udobno življenje v naravi. Posebej velja poudariti, da imajo naša terenska vozila posebno zavarovanje za vožnjo v divjini, ki ga ostala vozila nimajo (tista, ki se najamejo na letališču).

Za več informacij o puščavskih ekspedicijah odgovarjamo tudi na blogu – Oman: Od žensk za ženske.

Vabljeni k ogledu videa iz naše zadnje ekspedicije v puščavi Rub Al Khali:

 


Nočitve

ikona

Na začetku in koncu potovanja spimo v hotelu. Večino noči pa spimo v šotorih v divjini, sredi izjemno lepe narave, kar je tudi glavni čar potovanja. Udobne šotore (180 cm širine za 2 osebi) priskrbi TrekTrek. Prav tako ostalo kamping opremo in mehke podloge za spanje. Temperature ponoči na potovanju se večinoma gibljejo nekje med 10 in 20 stopinj. Priporočamo spalne vreče, z ekstremom nekje pri 0 stopinjah. S sabo imamo prenosni tuš, prav tako pa se pogosto kopamo v morju in tolmunih s toplo vodo (nad 25 stopinj).


Število udeležencev

ikona

Število udeležencev je omejeno na 20 oseb, minimalno število je 8.


Vizum

ikona

Za obisk Omana je potrebna viza. Lahko si jo uredite sami na elektronski povezavi: https://evisa.rop.gov.om/home. Točna navodila za izpolnitev vize vam bomo posredovali na sestanku pred odhodom na potovanje. Cena turistične vize za Oman je 20 OMR, kar je približno 50 EUR in vam omogoča mesec dni potovanja po Omanu. Pri vizi za Oman je pomembno tudi to, da si je ne uredite ‘prekmalu’, ker vam v takem primeru lahko poteče še preden sploh vstopite v državo. Za potovanje v Oman je potrebno imeti potni list, ki ima vsaj še 6 mesecev veljavnosti ob vstopu v državo.

Mogoče velja še omeniti, da je potrebno biti pozoren, v kolikor potujete tudi v omansko eksklavo Musandam. Za obisk tega polotoka namreč potrebujete multiple-entry vizo.


Cepljenje in bolezni

ikona

Oman je zelo čista država, z dobro infrastrukturo, ki vključuje tudi kvalitetne bolnice z angleško govorečim osebjem.

Priporočamo cepljenje proti Hepatitisu A (tri tedne pred potovanjem). Prva injekcija nam omogoča enoletno zaščito, če pa se po enem letu cepimo še enkrat, smo brez skrbi vsaj 10 let.

Za najbolj aktualne zdravstvene informacije svetujemo, da obiščete Nacionalni inštitut za javno zdravje, Zaloška 29, Ljubljana, telefon: (01) 586 39 18, www.zdravinapot.net.

Vabljeni k ogledu videa iz naše zadnje ekspedicije v puščavi Rub Al Khali:

 


Vreme

ikona

Najboljša sezona za obisk Omana je med oktobrom in marcem. Čez dan so v puščavi poletne temperature med 20 in 35 stopinj Celzija. Ponoči pa lahko temperatura pade na 10 stopinj Celzija.


Potrebna oprema

ikona

Natančen seznam opreme udeleženci dobite na skupnem srečanju, ki bo dobre tri tedne pred potovanjem. S seboj boste potrebovali udobno obutev in nekaj opreme za kampiranje (svojo spalno vrečo, šotore in podlogo za spanje pa priskrbimo mi).


Valuta

ikona

Uradna valuta je omanski rial (OMR). Tečaj (oktober 2023): 1 EUR = 0,41 OMR. V menjalnicah lahko brez problema menjate Eure. Priporočamo tudi dvig gotovine na bančnih avtomatih z debetno bančno kartico ali Viso Electron, ki vzame najmanjšo bančno provizijo. Denar v Omanu se splača menjati v nakupovalnih centrih, ker je tam tečaj ponavadi bolj ugoden kot na turističnih točkah Muscata.


Pomembne informacije

ikona

Potovanje Oman se začne v hotelu v Muscatu, kjer vas pričakujemo najkasneje 2. dan zjutraj (letala pristajajo v Muscatu običajno med 1. in 7. uro zjutraj). Potovanje se konča v Muscatu 13. dan proti večerju s predajo avtomobilov. Nato se glede na vaš urnik leta odpravite na letališče, v hotel ali mesto. Prevozi iz letališča do hotela in nazaj na letališče niso vključeni v ceno.

Letalske karte niso vključene v ceno potovanja, uredite si jih sami, z veseljem pa vas mi napotimo k agenciji, ki ureja letalske karte. Priporočamo let Turkish airlines ali Qatar airways, saj njihov urnik sovpada z našim programom. Na voljo so leti iz Ljubljane, Zagreba in Benetk.


Država

Ime države: Oman


Glavno mesto: Muscat


Uradni jezik: Arabščina


Časovni pas: GMT + 4 h


Sosednje države: Na severozahodu meji na Združene arabske emirate, na zahodu na Savdsko Arabijo ter na jugozahodu na Jemen.


 

Izraz “renesansa”, ki se uporablja za vladavino sultana Qaboosa Bin Said Al Saida, je primeren, saj kaže na enako bogata obdobja v dolgi zgodovini Omana. Že 5000 let pred našim štetjem je bil južni Oman (zdaj imenovan Dhofar) središče donosne trgovine s kadilom Frankincence. Na potovanju v Oman bomo obiskali stare arabske bazarje, kjer diši po kadilu Frankincence. To zelo cenjeno blago, ki so ga pridobivali iz aromatičnega drevesnega soka, so trgovali za začimbe z Indijo in karavane so ga prevažale po Arabiji. Čeprav so drevesa rasla tudi v Jemnu, so najbolje uspevala v monsunskih hribih Dhofarja, kjer jih, v manjšem obsegu, obirajo še danes. Kadilo Frankincence oz. kadilna bosvelija je bilo tako dragoceno, da je omenjeno tudi v Svetem pismu, saj naj bi ga kralj Salomon prinesel v Betlehem.

Po uvedbi islama v 7. stoletju našega štetja je Oman prišel pod vodstvo dinastije Bani Nabhan. Za to obdobje so bile značilne pogoste državljanske vojne med sultanom in plemeni, zaradi česar je bila država ranljiva za zunanje sovražnike, te so predstavljali Portugalci. Ti so bili zaskrbljeni zaradi omanske pomorske moči, in si želeli zavarovati trgovske poti v Indijskem oceanu. Da bi zavarovali le-te so sprožili več napadov na Omansko državo. Do leta 1507 so tako osvojili glavna obalna mesta Qalhat, Muskat in Sohar. V naslednjih 150 letih si je Oman prizadeval izriniti okupacijske sile. Nazadnje je pod vodstvom razsvetljene dinastije Yaruba, Omanu uspelo zgraditi dovolj veliko ladjevje, za uspeh nad Portugalci. Ti so za seboj pustili malo, čeprav njihova vojaška arhitekturna dediščina prevladuje v Muskatu, utrdbe najdemo po vsem Omanu.

Med 17. in 19. stoletjem je Oman postal naseljena in enotna država, z velikim bogastvom in kulturnimi dosežki. Imel je velik imperij, ki je nadzoroval strateške dele afriške obale, vključno z Zanzibarjem, ter dele današnje Indije in Pakistana. Ko je v 19. stoletju umrl sultan Said, se je cesarstvo razdelilo med njegova sinova. Eden je postal sultan Zanzibarja in vladal afriškemu otočju kolonij, drugi pa je postal sultan Muskata in vladal Omanu. Do konca 19. stoletja je država gospodarsko stagnirala, k temu ni pripomogel niti pritisk Britancev, ki so zahtevali prekinitev trgovine s sužnji in orožjem. Uporniško 20. stoletje v Omanu je zaznamoval razkol med obalnimi območji, ki jim je vladal sultan, in notranjostjo, ki so jo začeli nadzorovati imami (verski učitelji). Sultan Said bin Taimur je bil tisti, ki je prišel na oblast in tisti ki je na prestol stopil leta 1932. Prevzel je nadzor nad nemirnimi območji v okolici Nizve in Jebel Akhdar, le-to mu je uspelo opravil s pomočjo dolgoletnih zaveznikov – Britancev. Praznovanje ponovne združitve Omana s strani sultana Said bin Taimurja se je izkazalo za nekoliko prezgodnje, saj sta se v nadaljevanju zgodila dva upora v letih 1957 in 1959.  Oba sta bila uspešno zatrta. Če je bil Said uspešen pri združevanju države, to ne moremo reči za ostala področja. Vodil je politiko, ki je nasprotovala spremembam in Oman izoliral od drugih držav. Pod njegovo vladavino se je država, ki je pred stoletjem še tekmovala v razvoju z Evropskimi državami, začela politično in gospodarsko nazadovati. Medtem, ko so sosednje države ustanavljale države blaginje, je Oman zapadel v revščino. Soočali so se z visoko stopnjo umrljivosti novorojenčkov in nepismenostjo. Tudi upor v Dhofarju v šestdesetih letih prejšnjega stoletja ni uspel. Vrstili so se upori, nemiri so leta 1970 pripeljali do državnega udara, ko je Saidov edini sin Kaboos, ki so mu prikrito pomagali Britanci, zasedel prestol. Nekateri menijo, da Said ni bil slab, le ostro je varoval konservativne tradicije svoje države, za katere se je bal, da bodo zbledele v času hitre modernizacije.

Od leta 1970 je Oman pod vodstvom sultana Qaboos bin Said Al Saida doživel razcvet, vendar je bil sultan Qaboos sprva nekoliko previden. Pred mlado državo so se postavili ogromni izzivi s potrebo po izgradnji gospodarstva, vzpostavitvi infrastrukture in uvedbi izobraževalnega in zdravstvenega sistema, hkrati pa zbrati vojsko, ki bo uspela zatreti upor v Dhofarju (1962-1976). Do konca prvega desetletja njegovega mandata je bil upor uspešno zaključen, država pa je začela zmanjševati zaostanek za svojimi bogatejšimi sosednjimi državami, v smislu razvoja. Sultan Kaboos ima veliko zaslug za to, da je Oman danes miren in se ponaša z učinkovitimi lokalno vodenimi bolnišnicami, uglednimi visokimi šolami in univerzami, elektriko tudi v najbolj oddaljenih vaseh ter odlično in vedno boljšo cestno in pristaniško infrastrukturo.

Leta 1997 je sultan Qaboos odločil, da lahko volijo tudi ženske ter so lahko izvoljene v posvetovalni svet. Leta 2002 so bile volilne pravice razširjene na vse prebivalce, stare 21 let. Prve volitve v svet po novih pravilih so bile leta 2003, leto za tem je sultan imenoval prvo žensko za ministrico. Kljub volilnim spremembam je bilo v dejanski politiki vlade malo sprememb.

Demonstracije v Omanu med t. i. arabsko pomladjo 2011 so se začele predvsem zaradi sočutja z arabskimi sosedi. V nasprotju z nemiri drugod v regiji, pa so bile zahteve protestnikov v Omanu manj osredotočene na zahteve po demokraciji, ter usmerjene na boljše življenske razmere, več delovnih mest ter k hitrejšemu napredku države. Vlada se je na nemire leta 2011 odzvala tako, da je ponudila štipendijski sistem za omanske državljane. Ta jim omogoča brezplačen študij, zaradi česar je velik delež prebivalstva prejel brezplačen študij na univerzi. Obstaja nekaj špekulacij, da brezplačno izobraževanje morda ne bo več dolgo vzdržno zaradi niskih cen nafte.

Od prihoda sultana Qaboos bin Said Al Saida na oblast leta 1970 je Oman skrbno sledil in omejeval zunanje vplive, hkrati pa uživa nekatere prednosti, ki jih ima. Rezultat tega je bilo uspešno sprejetje najboljših delov zalivske filozofije, ki jo zaznamuje strpnost do zunanjih “navad in običajev”. To je bilo doseženo zaradi počasnejšega tempa sprememb, brez žrtvovanja nacionalne identitete, ki je pogosto značilna za hitro modernizacijo. Oman je ponosen na svojo dolgo zgodovino in zavestno ohranja običaje, oblačenje, arhitekturo in pravila gostoljubnosti ter skrbi za obnovo zgodovinskih spomenikov. Z razmeroma skromnimi prihodki od nafte, so Omanci morali trdo delati, da je njihova država postala to, kar je danes. Morda prav zato, aroganca, ki jo je mogoče opaziti v sosednjih državah, tu očitno ni prisotna.

 

Približno 75 % Omancev izpoveduje ibadijsko sekto islama, ki je stroga oblika ki se izogiba vsakršni dekadenci, celo v arhitekturi mošej. Kljub temu so sodobni Omanci nagnjeni k pragmatični razlagi in so strpni do drugih oblik islamskega bogoslužja ter dovoljujejo izseljencem, da izražanjo lastno vero.

 

V Omanu je veliko obrti, ki so bile skrbno dokumentirane v okviru projekta, ki ga je podprl Unesco. Vsaka regija Omana je povezana z drugo obrtjo. Bahla je znana po lončarstvu, stara prestolnica Nizwa, kjer na potovanju v Omanu preživimo dve noči v butičnem hotelu, po srebrnem nakitu. Območje Jebel Shams je znano po tkanju preprog, Sur po gradnji čolnov in Shwaymiya po pletenju košar.

 

Geografsko je Oman velik in raznolik z več kot 2000 km dolgo obalo, razgibanim gorovjem Hajar na severu, delom puščave Rub Al Khali oz. Empty Quarter v osrčju in edinstvenim monsunskim okoljem na skrajnem jugu. Večina prebivalstva države je skoncentrirana na severnem delu države ob obali Batinah, ki se razteza od meje z Združenimi Arabskimi Emirati do Muscata. Najvišji vrh je Jebel Shams (Gora sonca), ki uradno meri 3009 m. Velik del države med gorovjem Hadjar na severu in Dhofarjem je ravninski. Tu prednjači kamnita puščava, vendar so tudi tu območja peščenih sipin. Med njimi najbolj poznane so sipine v puščavi Wahiba, kjer na našem potovanju v Oman prevozimo 200 km off-roada. Manj poznane in težje dostopne so sipine puščave Rub Al Khali oz. Empty Quarter, ki so vrhunec našega potovanja. Sipine so tu visoke tudi 300 m in več, sami pa jih na Omanski avanturi premagamo s pomočjo zmogljivih terenskih vozil Toyota Land Cruiser 200, ki jih vozimo sami.  Oman ni tako bogat z nafto kot njegove sosede, vendar ima nekaj obsežnih nahajališč na ravninah v regiji Al Wusta in Al Dakhiliyah. Ob dolgi omanski obali, kjer na plažah Arabskega morja tudi prenočimo in se v njem kopamo, je veliko otokov, med katerimi je najpomembnejši puščavski otok Masirah.


Cena

Cena potovanja je 1840 EUR + letalska karta


V ceno je vključeno:

  • najem terenskih vozil z zavarovanjem za off-road vožnjo,
  • dodatna oprema za džipe: rezervne posode za gorivo, vlečna vrv, kompresor za polnjenje gum, deflatorji, ‘recovery board za pesek’…
  • navigacijska in komunikacijska oprema (gps, topo zemljevidi, satelitski telefon),
  • lokalni vodniki po programu in lokalni puščavski ekspertni vodnik za Rub Al Khali,
  • 1x nočitev z zajtrkom v popotniškem hotelu brez lokalne kategorizacije v Muscatu,
  • 2x nočitev z zajtrkom v butičnem hotelu brez lokalne kategorizacije v Nizwi,
  • spanje v prostornih kvalitetnih šotorih z udobno podlogo,
  • komplet kamping oprema za kuhanje,
  • vstopnine po programu,
  • slovenski vodja potovanja,
  • organizacija in izvedba potovanja.

V ceno ni vključeno:

  • povratna letalska karta do Omana (490 eur, let iz Ljubljane),
  • prevoz do letališča v Evropi in nazaj,
  • prevoz iz letališča v Muscatu do hotela in nazaj na letališče,
  • gorivo (1 liter = 0,60 eur), ki se razdeli med potnike v džipu (okoli 80 EUR na osebo v kolikor so v džipu 4 potniki),
  • hrana in pijača (razen zajtrki v hotelu v Muscatu in Nizwi),
  • zdravstveno zavarovanje z asistenco v tujini,
  • vizum (cca. 50 EUR / 20 OMR),
  • napitnine.

Način plačila

Ob prijavi na potovanje je potrebno vplačilo prijavnine 800 eur na osebo; preostanek je potrebno vplačati do 45 dni pred odhodom.

Vsem, ki ste z nami potovali že vsaj 2-krat, vam pri vsakem naslednjem daljšem potovanju priznamo popust v višini 100 EUR.

Cena potovanja se lahko naknadno spremeni, če pride do spremembe tečaja tujih valut ali spremembe cen prevoznikov, in sicer na način, kot je določeno v V. točki splošnih pogojev.


Prijava na potovanje Oman

Število udeležencev je omejeno na 20 oseb, minimalno število je 10. Po želji nudimo tudi zavarovanje rizika odpovedi potovanja (potrebno skleniti ob vplačilu prijavnine!).

Prijave in dodatne informacije: v agenciji TrekTrek, Kersnikova 5, Ljubljana, po telefonu (01) 425 13 92, na GSM 031 742 781 ali po e-pošti: [email protected].

V kolikor se po objavi tega programa posamezni pogoji spremenijo, bo TrekTrek potnika o tem pisno obvestil ob prijavi na potovanje.


Prispevki Oman

Blog: Oman – od žensk za ženske

Blog: Kako izgleda naše potovanje v Oman?

Blog: Lukov prispevek iz revije Avantura – Na puščavskih brezpotjih Omana

Blog: Inštruktor varne vožnje Andrej Brglez o vtisih iz Omana

Blog: Oman – vožnja po puščavi Rub Al Khali je bila…








Ta stran uporablja piškotke z namenom zagotavljanja najboljše spletne storitve in funkcionalnosti. Soglašate s piškotki? more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zapri